#900 perc edzés vélemények utólag

Március elején gondoltam egyet és belevágtunk egy 30 napos közös edzésbe páran. Nem azért, hogy lapos legyen a hasunk. Nem fenékformálás volt, nem azért, hogy szexi bikiniben feszítsünk, hanem a mozgás öröméért. Mert mozogni jó. Egy zárt csoportban a lányok nap, mint nap megosztották élményeiket, együtt szenvedtünk vagy örömködtünk (igen, néha éreztem a szúrós tekinteteket, hogy megint volt valamilyen plank vagy fekvőtámaszvariáció), fotóztak is a lányok, de a lényeg, hogy tök jól támogatták és motiválták egymást. Miközben én lesérültem és csak irigykedve figyeltem, hogy ők milyen szorgosan tornáznak. Szentimentális vagyok talán, de több beszámolón meghatódtam. Jó kis hónap volt :)

900 perc edzes

Szuper volt a 900 perc edzés, de egyben nagyon kemény is. Az elején olyan testrészeimben éreztem izomlázat, ahol eddig még soha. De ahogy telt az idő, egyre kevésbé “haltam meg” edzés közben. A végére rengeteget fejlődött az erőnlétem és enélkül a program nélkül nem tudtam volna magam rávenni, hogy 30 napig minden nap meglegyen a mozgás. Köszönöm, Noémi <3 (Emília)

blog bagi emilia2

Kíváncsian vártam a kihívást, főleg, hogy akkor volt kb. egy éve hogy a rendszeres sportot beiktattam a mindennapjaimba. Noémi nagyon profi anyagot állított össze nekünk, a gyakorlatok érthetően voltak leírva, szép, színes fotókkal illusztrálva. Nagyon hasznos kis füzetecske lett számomra kinyomtatva, összefűzve, a mai napig használom:) Időközben várandós lettem, így nem tudtam teljes intenzitással csinálni a gyakorlatokat, de tetszett, hogy variálható, nem ragaszkodott a leírtakhoz, csak ami jólesik. Emellett persze Noémi is kísérte a történéseket és közbeszólt, megnyugtatott, hogyha jól csináltuk, óvatosan, a kevesebb néha több elven:)  Továbbá nagyon motiváló volt így “csapatban” tornázni. Előfordult, hogy a nap végi fáradtságom ellenére a bejegyzéseket olvasva mégis nekiálltam, és sosem bántam meg;) Összességében nagyon jó kis időszak volt, bármikor szívesen újra bevállalnám. (Reni)

blog reni

A #900percedzés egy szuperül összeállított edzésterv. Szerettem, hogy érthetően, több képen keresztül és részletes leírással magyaráztad el benne a gyakorlatokat. Szerettem, hogy pont ideális volt a mennyiség, 30 percet minden nap sikerült szakítani a mozgásra. Szerettem, hogy annyira motiváló voltál a hozzászólásaiddal, és hogy egy zárt csoport létre lett hozva, ahol mindenki bátran posztolhatta az élményeit, képeit, ami nagyon lelkesítő volt. Szerettem, hogy kezdőként is meg tudtam csinálni, hogy több lett az energiám, hogy sokat fejlődtem, izmosodtam. Szerettem, hogy arra is figyeltél, hogy szétnyílt hasizommal is meg lehessen csinálni, és adott esetben volt alternatíva a gyakorlatra. Szerettem minden percét, és azóta már a pushup-pal is megbarátkoztam. :) Szerettem, és sokszor még most is előveszem, és csinálok belőle gyakorlatokat. Csak a móka kedvéért…:D Köszi még egyszer, hogy megcsináltad. (Szilvi)

blog vigh szilvi2

Noémivel virtuálisan a Gyerünk Anyukám Pilates óráján ismerkedtem meg. Fantasztikus órák voltak, végrehajtható feladatokkal, látványos eredményekkel (nemcsak külsőleg, hanem legfőképpen belülről erősödtem).  Ekkor jött a felhívás a #900percedzes – re, amihez Noémitől egy olyan fantasztikus segédanyagot kaptunk, h leesett az állam. Minden feladat pontos leírást tartalmazott fényképpel illusztrálva, ehhez minden napra össze volt állítva egy feladatsor. Szuper volt végigcsinálni, öröm volt másokkal együtt véghezvinni ezt a kihívást, emellett megnyugtató volt, hogy bármi probléma felmerült nyugodt szívvel fordulhattunk Noémihez, mindig itt volt nekünk!  Szuper kihívás volt , mesterien összeállított anyaggal, otthon is izgalmas volt elvégezni a gyakorlatokat. Nagyon sokat kaptam ettől az egy hónaptól, bármikor újrakezdeném!  (Orsi)

blog dekany orsi

“Engem a program, hogy úgy mondjam, messze nem a legideálisabb élethelyzetben talált meg. Nem mintha az elmúlt 5-6 évben bármikor is mondhattam volna, hogy edzés szempontjából ideális volt az élethelyzet, de ez egy más kérdés. Nos, harmadik gyermekem születése után, a “most már ide nekem az oroszlánt is” érzéssel vetettem bele magam a programba, legfőképp azért, mert nagyon nem találtam meg a helyes arányokat, csapongtam a “szülés után mindent csak fokozatosan” és a “most már elég, kérem vissza a régi életem” között.

Sokkal többet szerettem volna edzeni, mint amennyit bírtam és mint amennyit három gyerek mellett megengedhettem magamnak, de ez korábban, két gyerek mellett sem volt másképp, három mellett pláne nem találtam meg az egyensúlyt. Ilyenkor az embernek vagy nincs elég ideje rá (igen, néha a 30 perc is sok), vagy nincs ereje, vagy épp a motivációja veszett oda….ramaty érzés, ezt bizonyára sokan tudják.

Tehát ebben az átmeneti időszakban vágtam bele a #900percedzés programba, merthogy

  • korábbról jól ismertem Noémi profizmusát, nem volt kétségem,
  • úgy éreztem ez egy újabb löketet adhat nekem, hogy végre minden visszakerüljön az akkor még vágyott “rendes kerékvágásba”,
  • azt gondoltam, ha ezt végigcsinálom angol “work out” szókincsem is bőségesen bővülni fog :),
  • egyébként meg épp ideje összeszednem magam….

Ha a motivációnk alakulása fordított arányban állna az edzések intenzitásával, akkor már az első 30 percet követően feladtam volna az egészet. Teljes testet egészében átmozgató, felfrissítő, teljes kikapcsolódást nyújtó, de ugyanakkor “kegyetlen” edzést kaptam, pedig ez csak a kezdet volt. Ahogy szépen haladtunk előre az edzésekkel, úgy éreztem alkalomról alkalomra, hogy ez bizony nagy kihívás nekem, itt nem babra megy a játék. Nemcsak testben, agyban is oda kellett tennem magam, hogy teljesíteni tudjam, még úgy is, hogy nálam bőven nem 30 nap alatt ment le a 900 perc, volt az 90 is…

Ilyen összetett, komplex edzésprogramhoz korábban nem volt szerencsém, és alkalomról alkalomra éreztem, hogy több ez számomra, mint egy edzésprogram. Nemcsak testben frissültem fel tőle, hanem mentálisan is. Segített helyretenni a dolgokat, nemcsak maximális testtudat jár együtt a programmal, hanem mentális felfrissülés is. Türelmesnek kellett lennem magamhoz, hogy teljesíteni tudjam. Láttam/olvastam, ahogy társaim napról napra odatették magukat, kisujjból kirázva 30 nap alatt a programot, ami egyrészről nagyon motiváló volt, másrészről viszont csalódottságot is okozott, hogy nem tudtam felvenni a “versenyt”. A csalódottság azonban – ahogy haladtam előre a programban – alkalomról alkalomra csökkent. Ahogy fizikálisan túljutottam egy-egy gyakorlatsoron, úgy csitult szépen a fejemben is a kapkodás. Mint írtam, nekem majd’ 90 napig tartott a program, de mire eljutottam a végére, nemcsak a “megcsináltam” érzés volt az enyém, hanem egy korábban soha nem tapasztalt “minden a helyére” került érzés is. Mert a program alatt szépen lassan megtanultam türelmesnek lenni a testemhez és megtanultam fokozatosan terhelni önmagam, és már nem AKAROM az edzéseket, már nem azt jelenti a “rendes kerékvágás”, mint korábban, hogy “nekem ha törik, ha szakad, hetente négyszer edzenem kell”, már nem minden áron feszítem bele a napjaimba, hanem saját örömömre, a testem és a lelkem kedvéért akkor, amikor időm/kedvem/erőm van. Mert van egy program, a #900perc edzés, amit ha bármikor előveszek, garantált a teljes felfrissülés, testileg lelkileg egyaránt.

Egy dolgot tudnék negatívumként említeni a programmal kapcsolatban, a push up gyakorlatokat Noémi minden igyekezete ellenére sem sikerült velem megszerettetni :)” (Móni)

21 hetes terhesen vágtam bele – kicsit félve – a programba, így, ahogy Noémi viccesen meg is jegyezte, valószínűleg én voltam az egyetlen, akinek a körmérete nem csökkent, hanem nőtt ez alatt az egy hónap alatt.

A félelmem alaptalan volt, semmi olyasmit nem csináltam, ami ártott volna a babának – aki azóta épen és egészségesen világra jött – sőt, a rendszeres mozgás sokat könnyített a terhességen is.

A gyakorlatsor végtelenül változatos volt, egyszerre egységes és személyre szabott. Többnyire tartottam magam az edzéstervhez, de néha az állapotomból kifolyólag kombinálnom kellett. Szerencsére volt miből. Az előző napból visszamaradt esetleges izomláz függvényében is megvolt a játéklehetőség, hogy egy-egy gyakorlatot csinálok 6-6 percig, vagy mindenből egy-egy blokkot és az egészet ismétlem. Részemről az előbbit preferáltam, de nem mindig sikerült.

Külön kiemelném a gyakorlatlírásokból a variációkat térd-, derékfájás vagy szétnyílt hasizom esetén. Ez nekem különösen jól jött, mert az előző terhességem óta szétnyílt hasizommal élek. De remélem már nem sokáig, mivel én voltam a szerencsés, akit Noémi kisorsolt a program végén, és nyereményül LoveYourBelly tanfolyamot választottam, melyet majd beváltok, ha felépültem a gyerekágyból.  (Nikol)

blog nikol

Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr