Edzés szülés után (1. rész): Babakocsis Kanga

A LoveYourBelly tanfolyamokon mindig beszélünk arról, hogy ki mit sportol, mi mehet és mi nem, próbálunk ötletelni, mit lehetne beilleszteni a mindennapokba. Ezen felbuzdulva, megkértem pár LoveYourBelly oktatót, hogy meséljenek nekem azokról a mozgásformákról, amiket oktatnak és ideálisak lehetnek a szülés utáni időszakban is. Lesz köztük babástól végezhető mozgás is, de olyan is, ami “csak” jót tesz a szülés utáni időszakban. 

Most épp Editet faggatom a Kangatréning babakocsis változatáról, a Kanga on wheel-ről, ha megtetszik, amit olvastok, a bejegyzés végén többet is megtudhattok arról, hogyan érhetitek el őt. 

Hogy mi az a Kangatraining?
A Kanga-tréning Európa kedvenc szülés utáni regeneráló tornája – világszerte pedig több mint 1000 edzővel tornázhattok 23 országban.

VagyisKangatrening_Szirmai_Edit

  • egy hely, ahol tehetsz az egészségedért
  • egy hely, ahol önmagad lehetsz
  • egy hely, ahol minden(ki) ismerős
  • egy hely, ahol rájössz, nem vagy egyedül a problémáddal (sem)
  • egy hely, ahol kérdéseket tehetsz fel – és még válaszokat is kapsz ;)

Hogyan ismerkedtél meg a babakocsis Kangával? Miért pont ez lett A Sport, amit oktatsz?

A mozgás mindig része volt az életemnek – sosem űztem semmilyen sportot versenyszerűen, vagy voltam kiemelkedően jó valamiben, de mindig mozogtam! Így aztán kipróbáltam a ritmikus sportgimnasztikától a karatén át a röplabdáig nagyon sokféle sportot.
Az utóbbi években is sokféle mozgást kipróbáltam, a pilates és a salsa lettek a kedvenceim – a testtudatos, saját testsúllyal végzett edzés, és a tánc, amibe teljesen bele tudok feledkezni. Miután megszületett a nagyobbik lányom, nagyon hiányzott a mozgás, de a környéken nem találtam olyan helyet, ahol babával együtt lehetne tornázni, márpedig nekem erre volt szükségem, mivel nem tudtam kire bízni Laurát. És ha a hegy nem megy Mohamedhez… Szóval elhatároztam, hogy valamilyen babás tornát fogok tartani, ami ötvözi az edzést és a táncot: így kötöttem ki egy ismerős ajánlására a Kanga-tréningnél. Elvégeztem a Kangatraining, valamint a PreKanga kismama torna trénerképzését, ezeken kívül Babakocsis Kanga órákat tartok még, októbertől pedig KangaBurn HIIT és anyatorna órákkal is jelentkezem majd. A felsorolásból is látszik, hogy a Kanga egy komplett mozgásrendszer, amely különböző típusú órákat kínál a kismama kortól egészen a gyerekek nagyobb korában már nélkülük végezhető mozgásformáig, természetesen fókuszban a gyerekekkel együtt végezhető edzésekkel. Kanga-trénerként nagyon sokáig csak kismama és hordozós órákat tartottam, aztán a kisebbik lányommal idén elkezdtük a babakocsis órákat is, és magam is meglepődtem, mennyire jó és mennyi anyukát vonz.
Jelenleg 3 helyszínen heti 4 órát tartunk, köztük újdonságként esti órát is!

babakocsis Kanga Szirmai Edit

Kiknek ajánlott a torna, szülés utáni időszakkal teljesen kompatibilis?

A Kangatraining speciálisan újdonsült anyukák igényeihez igazított mozgásforma, amely biztonságosan mozgat meg minden olyan kritikus területet – comb, csípő, has, popsi – ami a terhesség során esetleg veszített a korábbi formájából. Az órák és a gyakorlatok felépítésében is figyelembe veszi a várandósság – szülés – szoptatás során fellépő hormonális és fizikai változásokat, különös tekintettel a hasizom és a gátizom esetleges sérülésére. Kiemelt cél ezen területek regenerálása.

Mennyi ideig tart az óra és milyen típusú feladatokra lehet számítani?

Nagyjából 70 -80 percnyi elfoglaltságra lehet számítani, ebből kb. 50-55 perc az aktív torna. Az  50-55 perc aktív mozgás alatt regeneráló-erősítő gyakorlatok, és a pulzust emelő kocogások, kitörések, joggolás váltják egymást. A  Kangatraining az alap állóképességet fejleszti, a pulzust ezalatt folyamatosan a zsírégető zónában tartja, így eközben formálja az ún. kritikus területeket, de a nyújtás és a gátizom torna sem hiányozhat.
Mindeközben a gyerekek a babakocsiban töltik az idejüket, anyáikat figyelve és tanulva. Az órákon kb. 30-35 perc az, ami váltakozva egy helyben, zenére végzett erősítő gyakorlatokkal, illetve mozgásban töltünk. A helyszíneket minden esetben úgy választjuk meg, hogy ezt követően lehetőség legyen a babákat kivenni a kocsiból és engedni szabadon játszani – játszótéren, parkban stb. – amíg az anyukák tovább tornáznak. Tekintettel arra, hogy az órákon nem futunk (max. laza kocogás, de inkább joggolás a jellemző), speciális babakocsira nincs szükség ahhoz, hogy valaki csatlakozzon.

babakocsis kanga jatszoter Szirmai Edit

Mikor lehet elkezdeni a tornát?

A babakocsis Kangát szülés után 6. illetve 10/12 héttel kezdhető, amennyiben az orvos ezt jóváhagyta, a kontrollon mindent rendben talált.
A hormonok hatására jelentkező, a várandósságot és szülést követő általános, valamint egyéni problémákat minden esetben figyelembe vesszük (ezt előzetesen kérdőívben mérjük fel!). A Rectus Diastasis, vagy szétnyílt hasizom kiemelt figyelmet kap, az egyenes hasizom sérülését minden édesanyánál ellenőrizzük, és az eredményeknek megfelelően végezheti a különböző erősítő gyakorlatokat. Tekintettel arra, hogy szülés utáni – elsődlegesen – regeneráló tornáról van szó, azok az anyukák is elkezdhetik, akiknek esetlegesen nagyobb súlyfelesleg maradt a szülés után (én személy szerint azt gondolom, hogy az ő esetükben kiemelten fontos a mozgás, és a helyes mozgás!) Az órákat minden esetben szabadtéren tartjuk, így kifejezetten a nyári – ősz eleji szezonra jellemző. Az órákat igyekszünk olyan időpontban kezdeni, hogy a hőséget mindenképpen elkerüljük. Mivel szabadtéri edzés, így eső estén nem tudunk babakocsis Kangát tartani. A jó időt sajnos nem, azonban a jó hangulatot és a minden izomcsoportot átmozgató edzést garantálni tudjuk!
A babakocsis Kangát azoknak ajánlom, akik szeretnek szabad levegőn edzeni, és ezért hajlandóak esetleg korán kelni, vagy vacsoraidőben edzést kezdeni ;) Komolyra fordítva a szót: itt a fokozatosság és a regenerálás állnak a fókuszban, aztán az egészséges test hozz a mínuszokat is – akár centikben, akár kilókban!

Fitt anyuka, boldog baba – let’s Kanga!

Szirmai Edit
Okleveles Kanga és PreKanga tréner
LoveYourBelly oktató
06 20 471 7045
edit@kangatraining.hu
———————————-
www.facebook.com/KangaEdit
www.kangatraining.hu
www.loveyourbelly.hu

 

Ha szeretnél még szülés  utáni edzéssel, életmóddal kapcsolatos infókat olvasni, kattints ide és töltsd le a “Negyedik trimeszter – 12 tipp a hatékony felépüléshez” című ingyenes ebook-omat.
Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr