Edzés szülés után (5. rész): Kangatréning

A LoveYourBelly tanfolyamokon mindig beszélünk arról, hogy ki mit sportol, mi mehet és mi nem, próbálunk ötletelni, mit lehetne beilleszteni a mindennapokba. Ezen felbuzdulva, megkértem pár LoveYourBelly oktatót, hogy meséljenek nekem azokról a mozgásformákról, amiket oktatnak és ideálisak lehetnek a szülés utáni időszakban is. Lesz köztük babástól végezhető mozgás is, de olyan is, ami “csak” jót tesz a szülés utáni időszakban. 

Most épp Editet faggatom a Kangatréningről, vele Veresegyházon találkozhattok, de a bejegyzés végén többet is megtudhattok arról, hogyan érhetitek el őt. 

Hogy mi az a Kangatraining?

A Kangatraining (Kanga-tréning) Európa kedvenc szülés utáni regeneráló tornája – világszerte pedig több mint 1000 edzővel tornázhattok 23 országban.
kangatrening szirmai edit hordozos
Vagyis

  • egy hely ahol tehetsz az egészségedért
  • egy hely, ahol önmagad lehetsz
  • egy hely, ahol minden(ki) ismerős
  • egy hely, ahol rájössz, nem vagy egyedül a problémáddal (sem)
  • egy hely, ahol kérdéseket tehetsz fel – és még válaszokat is kapsz ;)

Hogyan ismerkedtél meg a Kangatrainnggel? Miért pont ez lett A Sport, amit oktatsz? 

A mozgás mindig része volt az életemnek – sosem űztem semmilyen sportot versenyszerűen, vagy voltam kiemelkedően jó valamiben, de mindig mozogtam! Így aztán kipróbáltam a ritmikus sportgimnasztikától a karatén át a röplabdáig sok-sok mindent.
Az utóbbi években is sokféle mozgást kipróbáltam, a pilates és a salsa lettek a kedvenceim – a testtudatos, saját testsúllyal végzett edzés, és a tánc, amibe teljesen bele tudok feledkezni. Miután megszületett a nagyobbik lányom, nagyon hiányzott a mozgás, de a környéken nem találtam olyan helyet, ahol babával együtt lehetne tornázni, márpedig nekem erre volt szükségem, mivel nem tudtam kire bízni Laurát. És ha a hegy nem megy Mohamedhez… Szóval elhatároztam, hogy valamilyen babás tornát fogok tartani, ami ötvözi az edzést és a táncot: így kötöttem ki egy ismerős ajánlására a Kanga-tréningnél. Elvégeztem a Kangatraining, valamint a PreKanga kismama torna trénerképzését, ezeken kívül Babakocsis Kanga órákat tartok még, októbertől pedig KangaBurn HIIT és anyatorna órákkal is jelentkezem majd. A felsorolásból is látszik, hogy a Kanga egy komplett mozgásrendszer, amely különböző típusú órákat kínál a kismama kortól egészen a gyerekek nagyobb korában már nélkülük végezhető mozgásformáig, természetesen fókuszban a gyerekekkel együtt végezhető edzésekkel. Nade vissza a hordozós Kangához!

A Kangatraining speciálisan újdonsült anyukák igényeihez igazított mozgásforma, amely biztonságosan mozgat meg minden olyan kritikus területet – comb, csípő, has, popsi – ami a terhesség során esetleg veszített a korábbi formájából. Az órák és a gyakorlatok felépítésében is figyelembe veszi a várandósság – szülés – szoptatás során fellépő hormonális és fizikai változásokat, különös tekintettel a hasizom és a gátizom esetleges sérülésére. Kiemelt cél ezen területek regenerálása.

Mennyi ideig tart egy átlagos edzés? Hogy bírják a babák?

Nagyjából 70 -80 percnyi elfoglaltságra lehet számítani, ebből kb. 50-55 perc az aktív torna. Az  50-55 perc aktív mozgás alatt regeneráló-erősítő gyakorlatok, és a pulzust emelő táncos koreográfiák váltják egymást. A  Kangatraining az alap állóképességet fejleszti, a pulzust ezalatt folyamatosan a zsírégető zónában tartja, így eközben formálja az ún. kritikus területeket, de a nyújtás és a gátizom torna sem hiányozhat.
Mindeközben a babák anatómiailag is megfelelő hordozóban az édesanyjuk testén pihenve, 90%-ban végigalusszák az órát (renegátok azért itt is akadnak, bár nem túl nagy számban ;)).

Kangatrening_ora_Szirmai_Edit

Mikor lehet elkezdeni a Kangatréninget?

A hordozós Kanga – mint a legtöbb mozgásforma- szülés után 6. illetve 10/12 héttel kezdhető, amennyiben az orvos ezt jóváhagyta, a kontrollon mindent rendben talált.A hormonok hatására lazuló, vizesedő porcokat és ízületeket kímélő, a várandósságot és szülést követő általános, valamint egyéni problémákat minden esetben figyelembe vesszük (ezt előzetesen kérdőívben mérjük fel!). A Rectus Diastasis, vagy szétnyílt hasizom kiemelt figyelmet kap, az egyenes hasizom sérülését minden édesanyánál ellenőrizzük, és az eredményeknek megfelelően végezheti a különböző erősítő gyakorlatokat. Tekintettel arra, hogy szülés utáni – elsődlegesen – regeneráló tornáról van szó, azok az anyukák is elkezdhetik, akiknek esetlegesen nagyobb súlyfelesleg maradt a szülés után (én személy szerint azt gondolom, hogy az ő esetükben kiemelten fontos a mozgás, és a helyes mozgás!)

hordozos kanga szirmai edit

Mennyi idős baba (vagy a súly számít inkább?) a legnagyobb, akivel még lehet együtt edzeni?

A hordozós Kanga egészen a hordozós kor végéig űzhető, vagyis addig, amíg a baba hajlandó a hordozóban maradni (ez gyerekfüggő), és szuper módon ahogy erősödünk, úgy lesz az edzés is egyre nehezebb, hiszen természetes “súlyokat” használunk, akik szépen növekednek :) Azok az anyukák is egészen nyugodtan elkezdhetik, akik a mindennapokban nem hordoznak, hiszen az órákhoz szükséges hordozóeszközt térítésmentesen biztosítjuk mindenki számára. Ha valaki a saját hordozóját szeretné használni, természetesen azt is megteheti, amennyiben az megfelel az anatómiailag helyes hordozás kritériumainak.

Kangatrening_babaval_Szirmai_Edit

Teremben vagy szabadtéren zajlanak az órák?

Az órákat általában teremben tartjuk, de ha beköszönt a jó idő, a szabadban is végezhető mozgásforma.

Kiknek ajánlod ezt az óraítpust leginkább?

A Kangatraininget azoknak ajánlom, akik a fokozatosság elvét szem előtt tartva szeretnének újra formába lendülni, és azt vallják, hogy az egészséges a legfontosabb, ami hozza magával az esztétikumot is!

Fitt anyuka, boldog baba – let’s Kanga!

Szirmai Edit
Okleveles Kanga és PreKanga tréner
LoveYourBelly oktató
06 20 471 7045
edit@kangatraining.hu
———————————-
www.facebook.com/KangaEdit
www.kangatraining.hu
www.loveyourbelly.hu

Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr