LoveYourBelly – nem az a fontos, hogy lapos legyen, hanem hogy egészséges!

Az lenne a legegyszerűbb, ha azt mondanám, ez az a mozgásforma, ami elvezet a bikinihez, egy gyakorlatsor, amit ha egy párszor végigcsinálsz, szinte varázsütésre lesz lapos a hasad, úgy nézel ki, mint a tizenéves modellkislányok vagy a heti 10+ órát edző, szigorúan diétázó fitneszmodellek. Ezt kellene mondanom, biztos népszerűbb lennének az óráim.

De  a LoveYourBelly nem erre van, illetve nem erre lett összeállítva a gyakorlatsor, hanem hogy igazán jó alapokat adjon. Arra van, hogy a szülés után helyrehozt a fő támasztó központodat, a hasadat és a mélyhátizmokat, ami alapot biztosít ahhoz is, hogy a későbbiekben mindenféle sportot biztonsággal végezhess. Ez a gyakorlatsor arra is jó, hogy a derékfájást, ami sokszor csak a hasizom gyengesége miatt van, enyhítse. Ez egy jó kis gyakorlatsor, arra, hogyha épp azt sem tudod, hol kezdd a mozgást, melyik sportot válaszd, amíg kitalálod, ezzel szuperül megerősödsz és könnyebben fejlődsz majd a “másik” sportban is.

De ami a legfontosabb, ami miatt a torna gyakorlatsora összeállt, az az, hogy a várandósság során sérült (megnyúlt, elgyengült vagy egyenesen szétnyílt) hasizom rendbe jöjjön. A szétnyílt hasizom sok olyan tünetet okozhat, amire eddig nem találtál megoldást vagy egyáltalán indokot, hogy miért lehet:

  • szülés után hónapokkal is gömbölyödik a hasad és mindenki állandóan kérdezgeti, hogy jön-e a következő baba
  • egy pohár víz is meglátszik rajtad, nemhogy egy egész ebéd
  • gyakran fáj a derekad
  • köldöksérved van (ahol gyenge a hasizom, könnyeben alakul ki sérv)
  • vizelettartási problémáid vannak (mondjuk ugráláskor, nevetéskor, gyerek után szaladgáláskor akaratlan vizeletcsepegést tapasztalsz)
  • fekvésből, vagy fotelben hátradőlt pozícióból felkeléskor kis “alient” látsz a hasadon, egy extra puklit látsz a hasad közepén

Sokan fel sem ismerik a problémát, sokszor orvos és/vagy védőnő sem kérdez rá, hogy van-e bármilyen furcsa tüneted, nem vizsgálnak meg úgyhogy elmarad a kezelés, maximum súlyosabb esetekben kerül szakemberhez az anyuka, többnyire orvoshoz, akinek legtöbbször az első ötlete a műtét. Pedig sok esetben a műtét elkerülhető. A szétnyílt hasizom mértékétől függően összeállított gyakorlatsor szuperül helyrehozza a legtöbb esetben a hasizmokat és csökken a rés, nem kell félni többé a kis alientől.

Lelkesen csinálom a tornát majdnem minden nap (azt hiszem eddig csak 2 nap maradt ki), szóval magamhoz képest tényleg nagyon kitartó vagyok. :) Az elején persze “majd meg haltam” kb. már az első két gyakorlat után, aztán egyre jobban bírtam, most már csak az utolsó 5 gyakorlat alatt “haldoklom”. De lesz ez jobb is! ;)

Változások, amiket eddig tapasztaltam:

  • az egyik legjobb változás, hogy már nem fáj a derekam
  • csökkent a rés is, bár őszintén szólva kiráz a hideg, ha oda kell nyúlnom, úgyhogy elég nehéz ellenőriznem.
  • most már izmokat is vélek felfedezni a hasamon. :D
  • evés után nem puffad fel úgy a hasam, mint korábban, laposabb marad
  • a tartásom (eddig borzasztó volt) is javult szerintem, legalábbis tudatosabban odafigyelek rá, többször eszembe jut, hogy húzzam ki magam. Mint például most is. :)
  • centikben is van némi változás, 1-1,5 centi a köldöknél és a köldök alatti részen

Ha tudod, mi a baj, könnyen el is lehet vele bánni. Ha felismerted, hogy szétnyílt hasizmod vagy csak meggyengült, megnyúlt izmaid lettek a várandósság során, könnyebben meg is szabadulhatsz a gondjaidtól. Persze van pár dolog, amit tudni kell (egy párat össze is szedtem ebben a bejegyzésben), ha szeretnél ügyesen regenerálódni a szülés után (vagy akár hasi műtét után), ezeket végigvesszük a tanfolyamon.

Például hogy a gyakorlatsor mellett miket lehet edzeni és miket érdemes elkerülni, megbeszéljük, kinek, mit kell variálnia, mivel tud ártani és mivel tudja a LoveYourBelly gyakorlatsorán kívül támogatni a regenerálódást. Vagy hogy milyen a helyes testtartás, mik a mindennapi mozdulatok, amik közben kiemelten kell figyelni a testtartásra. No meg azt is megmagyarázom, hogy miért nem a kockás hasizom az elsődleges cél (bár nem kizárt, hogy az is lesz, ha az étkezés és más sportok is rendben vannak). Kiscsoportos tanfolyam vagy egyéni óra keretében ugyanazokon a témákon megyünk végig, bár elismerem, egyéniben mindig több idő jut egy emberre. Jó, hát hogy is lehetne máshogy? :)

Akkor mi is tulajdonképpen a LoveYourBelly?

  • egy gyakorlatsor, amivel a szétnyílt hasizmot rendbehozhatod
  • egy lehetőség, ahol végre kiderül az igazság, megvizsgáljuk, milyen állapotban is van a hasizmod (tényleg szét van-e nyílva, tényleg akkora-e a baj, mint amekkorának már legrosszabb álmaidban elképzelted)
  • a tanfolyam után otthon végezhető gyakorlatokat kap mindenki (egyénre szabottan, szétnyílás mértékétől függően megnyerve a gyakorlatsor bizonyos részeit)
  • tippeket, hogy hogyan lehet túlélni a mindennapokat anélkül, hogy legyilkolnánk a hasizmot és a gerincet
  • reménysugár a fájdalommentes hétköznapokra

loveyourbelly-velemeny

Sokszor jönnek hozzám tornázni olyanok, akik frissen szültek, pár hetes vagy hónapos babájukkal együtt jönnek a tanfolyamra, de olyanok is, akik már nagyobb gyerekek anyukái. A hatás mindkét csoportnál ugyanaz, a hasizom állapotán lehet javítani, de azért van, amiből extrát kapok a nagyobb gyerekes anyukáktól. Egy extra sóhajt a tanfolyam végén vagy hetekkel később e-mailben, hogy bárcsak előbb tudtam volna.

Jól átmentem teleshopos dumába, ugye? Sajnálom, nem annak szántam. De rendben, beismerem, nem mindenkinél ilyen nagy a siker. Van, aki hetekkel, hónapokkal később is ugyanúgy néz ki, ugyanúgy fáj a dereka. Sokan jönnek, akik úgy gondolják, hogy egyszer megtanulják a gyakorlatokat, 1-2 alkalommal tornáznak és helyrejön minden. Ennyi sajnos nem elég. A jó eredményekhez szorgalmas tornázásra van szükség. Van, akinél minden nap kell gyakorolni, de vannak mázlisták, akiknek már heti 2 tornára is szuperül reagál a testük. Sőt, nem mindenki reagál olyan gyorsan a tornára. Egy biztos, aki szorgosan tornázik, szuperül fejlődik majd és eredményeket ér el. Lehet, hogy nem zárul össze teljesen, de a has el tudja látni a támasztó funkcióját. Lehet, hogy nem lesz szuper lapos a has, nem tűnnek el a terhességi csíkok sem a tornától, erre sajnos az edzés tényleg nem képes, de az izom lehet ettől még erős és egészséges. Nem mindenre képes a torna, de valamire tutibiztos. Arra, hogy megerősítse a gerinc és a belső szervek szempontjából szuperfontos izmokat, a hasizmokat :)

3

Ha szeretnél még szülés  utáni edzéssel, életmóddal kapcsolatos infókat olvasni, kattints ide és töltsd le a “Negyedik trimeszter – 12 tipp a hatékony felépüléshez” című ingyenes ebook-omat.
Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr