Mijaza gerinctréning?

Speciális, a gerinc átmozgatására kialakított mozgásprogram, ami  megdolgoztatja az erősítésre szoruló izmokat és nyújtja a befeszülésre hajlamosakat. Az órákon nemtől, kortól és edzettségi állapottól függően mindenkit szeretettel várok.

A gerinctréning kiválóan alkalmas az ülő életmódból adódó gerincproblémák (hát- és derékfájás, görcsös izmok, vállfájdalmak, stb.) megelőzésére, illetve a tünetek enyhítésére. Lényege a gerinc ízületeinek átmozgatása, a gerinc egészséges működéséhez szükséges izmok erősítése, nyújtása, illetve a stabilizáló mélyizmok erősítése, ezen kívül pedig hangsúlyos az egyensúly fejlesztése.

Ez az óratípus egészen más, mint amilyennek a többség képzeli. Nem nyugdíjas torna, nem 60 perc földön fekvés, ennél jóval változatosabb gyakorlatokból áll az óra. Nem csak gerincproblémásoknak, nem csak 60 felettieknek, nem csak sztk-rajongóknak ajánlott, hanem mindenkinek, akinek van gerince!

gerinctrening

Mit csinálunk az órán?

  • átmozgatjuk az ízületeket, amik hajlamosak „beragadni”
  • erősítjük a törzs izmait (hát- és hasizmok)
  • erősítjük a combizmokat, farizmokat, amik fontosabbak a gerinc egészsége szempontjából, mint elsőre gondolnánk
  • nyújtjuk az izmokat, amik berövidülésükkel ilyen-olyan fájdalmakat okoznak
  • álló helyzetben átmozgatjuk a vállat, csípőt, gerincet, erősítünk és észrevétlenül nyújtunk, egyensúlyozó gyakorlatokat végzünk, majd az óra legeslegvégén a földön végzünk pár erősítő gyakorlatot, amit egy kellemes nyújtással zárunk

Mi az óra célja?

  • a gerincet támasztó izmok erősítése és nyújtása
  • helyes testtartás kialakítása és az ehhez szükséges izmok megdolgoztatása
  • a gerinc mozgásterjedelmének megtartása és növelése
  • prevenció, azaz a fájdalmak és kóros elváltozások megelőzése
  • a civilizált életmódból fakadó fájdalmak (hát, derék, nyak, stb) enyhítése
  • hogy a mindennapi mozgás könnyebb, fájdalommentesebb legyen

Kiknek ajánlott?

  • mindenkinek, akinek van gerince ;)
  • ülő életmódtól megfáradt testtel rendelkezőknek
  • akiknek fájdogál itt-ott
  • aktív sport mellé kiegészítésnek
  • azoknak, akik nem mozognak, de szeretnének valamibe belekezdeni
  • akik szeretnek cipő nélkül tornázni

Már otthon végezhető videó formájában is egy (najó öt) rövidített változatban!

Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr