Mire jó az Aviva torna?

Erősen kíváncsi voltam arra, hogy ki milyen okból kezdett el avivázni, milyen problémára nyújtott tényleg megoldást, mert szerettem volna, ha kiderül, nem minden gyanús, ami gyanúsnak tűnik. Mert sokszor vagyunk úgy, hogyha valamire azt mondják, hogy hatmillió dologra megoldás, gyógyír, akkor azonnal bekapcsol a vészjelző, hogy “olyan nincs, hogy valami mindenre jó!” De úgy tűnik, hogy tényleg sok mindenre megoldás a torna, ugyan nem sok aktív avivázó töltötte ki a kérdőívet, de így is szinte mindegyik lehetséges problémára akadt valaki példaként. Azért szerintem ez elmond valamit ;)

avivatorna hatasa

A szövegesen is kifejtős kérdésre még jobb válaszokat kaptam :) A legnagyobb sikereket a babavárás témában érték el a lányok, az első válaszok egyike volt, hogy “hetente 3-4 alkalommal 15-20 percet csináltam otthon (megvettem a könyvet), mert gyereket szerettem volna és nagyon rendszertelen volt a ciklusom. Segített a ciklusomon és második babámat várom, így jelenleg szüneteltetem a tornát. Kb két hónap múlva érezhető volt a hatása.” Szerintem nagyon fontos tudni, hogy kitartás és türelem kell a tornához, mert ez nem olyan módszer, mint a fájdalomcsillapító, hogy beveszem és máris hat (jobb esetben), hanem idő kell ahhoz, hogy kifejtse a hatását. Báááár, nekem anno pár alkalom helyrehozta a kisebb problémámat, szóval sosem lehet tudni ;) De itt van egy újabb két hónapos sikerélmény: “Napi rendszerességgel tornáztam, kb. 2 hónapig, meghozta az eredményt ( terhes lettem)”  és még egy örömteli hozzászólás akadt: “PCOS gyanúja állt fent és babát akartunk. 1 hónapig csináltam a tornát, utána azonnal terhes lettem és abbahagytam. Jelenleg 3 hónapos a baba és a szoptatás időszak után visszatérek a tornához.” Ennek az utolsó mondatnak kifejezetten örültem, mert a torna arra is alkalmazható, hogy a tejelválasztásban segítsen. Vannak, akiknek túl hamar elapad a tejük, pedig még szeretnének szoptatni és ha ez hormonális okok miatt következik be, akkor a torna segíthet abban, hogy újra beinduljon a tejtermelődés. Míg ha valaki olyan gondokkal küzd, hogy baba nélkül is van teje, akkor a tej elapadását segítheti a hormonszint normalizálásával.

Egy nagyon optimista, motivált választ is kaptam, nagyon megörültem a lelkesedésnek és a sikerélménynek együtt:  “Túl sok és messzire mutató tapasztalatom nincs még, de pozitív eredményről már be tudok számolni. 2 hónapja tornázom, kicsivel több, mint 1 hónap után menzeszt eredményezett (5 havi menstruációhiány után), jelenleg is folytatom a tornát a ciklusom és a hormonjaim helyreállítása érdekében.”

Van az úgy, hogy a kitartás alábbhagy, hiszen sokszor érezhetjük úgy, hogy nem túl vidám dolog a könyvet lapozgatva tornázni – bevallom, ezzel én is küzdöttem, rendesen. Több módszerrel is próbálkoztam. Lapozgattam a könyvet, aztán csak listát írtam a gyakorlatok nevéről és a szekrényemre ragasztottam, hogy torna közben láttam, ennek persze az lett az eredménye, hogy egyszerre néztem a felragasztott papírt, majd kerestem kétségbeesetten a könyvben a gyakorlatokat, amikor elbizonytalanodtam valamiben. Nehéz volt ez a kezdő időszak, szerintem ilyenkor a legkönnyebb feladni :( A legjobb ötlet szerintem eddig az volt, amit az egyik fórumozótársam csinált, a könyv képeit beszkennelte és ppt-t készített a képekből, alávágta a zenét. Na, itt már nem is kellett gondolkozni, mi után mi jön, a képeket is lehetett látni egyszerre, a zenével sem kellett foglalkozni, minden olyan egyszerű lett hirtelen. Ezzel a módszerrel már csak akkor találkoztam, amikor az oktatóképzésre készültem, de nagyon boldog lettem volna, ha az első időszakban jut valami ilyesmi az eszembe. Persze vannak, akik eleve nem szeretnek otthon tornázni, így inkább abbahagyják az avivát:“Csak a 4 órás betanuláson voltam. Jónak találtam, de otthon egyedül már nem gyakoroltam, így nem is tudhatom, hogy használt volna-e a problémámra.” Szerencsére most már egyre több helyen van gyakorló óra is (amikor a teljes gyakorlatsort minden magyarázás nélkül együtt végigcsinálja a csoport), úgyhogy ez a probléma is áthidalható. Mindegy, hogy otthon könyvből, papírról, számítógépről, fejből vagy éppen csoportban tornázunk, a lényeg, hogy tornázzunk, mert az Aviva torna is olyan, mint az összes többi mozgásforma, csakis akkor hatásos, ha tényleg csináljuk! 

Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr