Mit reggelizzünk, ha az állati eredetű étel nem jön szóba?

Időnként az Aviva tanfolyamon elhangzik a kérdés, hogy “de akkor milyen szendvicseket együnk?!”, amikor megemlítem, hogy a módszer tökéletes működéséhez érdemes elhagyni az állati eredetű ételeket. Jön a kétségbeesés, hogy mit együnk, milyen szendvicsek vannak a sajtos, a szalámis és a sonkás szendvicseken túl.

Persze nem én vagyok a legideálisabb ember arra, hogy erre kimerítően válaszoljak, mivel általában a reggeli idején még félig alszom, így mindenféle ráunás nélkül képes vagyok napokig, hetekig ugyanazt enni :P De azért most próblok összeszedni pár dolgot – legyen tehát itt pár ötlet arra, hogy mit reggelizzünk, uzsonnázzunk:

Ha nem szendvics, akkor lehet akár gyümölcs is önmagában (bár én azt reggelire annyira nem preferálom) vagy zabkása többféleképpen:

– zabkása gyümölcsökkel (akár szezonális gyümölcsökkel vagy mirelittel, végszükség esetén aszalt gyümölcsökkel)

– zabkása olajos magvakkal vagy csak simán fűszerezve (fahéjas, gyömbéres szerintem határozottan finom)

Eleve érdemes a kenyereket is váltogatni, ne legyen mindig ugyanaz – tönköly, rozs, magos, zab, ki mit szeret.

Szendvicsekre lehet tenni:

1. zöldségkrémet (boltit vagy házit)

Házi krémek például:

– cukkinikrém (ezt kétféleképpen is szoktam, van, hogy megpárolom, fűszerezem és összeturmixolom, de olyan is van, hogy csak nyersen sajtreszelőn lereszelem, pici citromlével és fokhagymával ízesítem, állni hagyom egy kicsit és így teszem a kenyérre)

– padlizsánkrém (hatmillió receptet lehet találni a neten, nem is mind bonyolult)

– hummusz

– avokádókrém

– bármilyen lencsekrém (én mindig türelmetlen vagyok a főzésben, úgyhogy többnyire vöröslencsével dolgozom, mert az gyorsan megvan)

– uborkakrém (tudjátok, amivel a régi angol filmekben mindig sznoboskodtak, hogy teához uborkás szendvicset ettek)

– gombakrém

– zakuszka, azaz babpástétom

vegan reggeli2
http://magdireceptek.blogspot.hu/2012/11/kolesmajonezes-voroslencse-pastetom.html

Bolti krémek közül nem sokat teszteltem, mert kelleőn drágák, illetve túl sok csalódás ért már, de ezek közt találtam már finomat:

– Müller saját márkás bio pástétomai (Bio Primo)

– Verival Bio pástétom – az én kedvencem a mexikói, amit már ezer éve nem találtam sehol (sőt, úgy általánosságban kezdem nem megtalálni a Verival Bio-s cuccokat)

– DM – Alanatura (ezek közt volt már, ami nagyon ízlet és olyan is, ami nagyon nem)

– Zakuszka (a Vegabondos szerintem nagyon finom)

Nyugodt Berta bio szendvicskrém (Melinda ajánlásával)

Virágoskút Padlizsánkrém

vegan reggeli3

2. dzsemet (én a St Dalfour-t kedvelem a leginkább, mert nincs benne hozzáadott finom és finom is – kivéve a sárgabarackos, mert szerintem az elég gyengére sikerült)

3. magvakból mindenféle krémet csinálhatunk (szezámmagból, lenmagból, tökmagból,  dióból, mogyoróból, mákból is ám)

vegan reggeli4
http://www.mindenmentes.hu/2012/10/cukormentes-hazi-mogyorokrem-laktoz-es-tejtermekek-nelkul/


4. mindenféle csírát és salátát

vegan reggeli5
http://gittarawfood.blogspot.hu/2013/01/avokadokremes-szendvics.html

Hirtelen ennyi :)

És ti miket szoktatok reggelizni? Milyen fincsi receptjeitek vannak mindenféle kencékhez? Vagy nem recept, de ötlet, amiből finom reggeli vagy bármikor elfogyasztható szendvics készülhet?

Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr