Otthoni edzésterv a’la Noémi

Néha előfordul velem, hogy úgy gondolom, hogy amit én tudok, azt mindenki tudja. Valamiért az a tévképzetem van, hogy az emberek belelátnak a fejembe. Éppen ezért megesik, hogy elfelejtem elmesélni, mi is van egy-egy fantázianév vagy szolgáltatás mögött.

Úgyhogy most inkább elárulom a nagy titkot, hogy mit is tartalmaz az otthoni edzésterv. Mert számomra teljesen egyértelmű, hogy nem csak egy gyakorlatlista vagy szöveges magyarázat, de a többség meglepődik, amikor megkapja az edzéstervet, hogy jé, ez színes-szagos-informatív.

Első lépés: kérdőív kitöltése

E-mailben kapsz egy kérdőívet, amiben kifaggatlak a céljaidról, az egészségügyi tudnivalókra is rákérdezek, illetve hogy mennyi időd van az edzéssel foglalkozni és milyen eszközeid vannak otthon (EXTRA INFÓ: nem kell aggódni, ha semmilyen eszközöd sincs, kreatív vagyok eszköznélküli edzésekben is és a háztartásban megtalálható tárgyak edzésbe illesztésével kapcsolatban is). Lehet kezdő edzésterv, szülés utáni kihívásoknak is megfelelő torna, Pilates, gerinctréning, kondi light, alakformáló, általános erősítő edzés, vagyis amire épp szükséged van. Ez az a pont, ahol minden extra vagy nem extra igényt jelezhetsz.

Második lépés: konzultáció (opcionális)

Ha van lehetőséged a személyes vagy Skype-os konzultációra, akkor végigfutunk a gyakorlatokon, amiket elképzeltem neked, kipróbáljuk, melyik hogyan megy és korrigálom a testtartást, ahol szükséges, illetve vétó jogod is van egy-egy gyakorlattal kapcsolatban.

Harmadik lépés: emailben megkapod az edzéstervet

Nagyjából egy héttel a találkozónk (vagy konzultáció hiányában a kérdőív beérkezése) után 1-2 héttel megkapod az edzéstervet, ami a következőket tartalmazza:

  • edzésterv excel formátumban (ajánlott ismétlésszámmal és eszközökkel)
  • az excelben a gyakorlatok nevei kattintható linkek, amik egy-egy fotós leírásra vagy kb 1 perces videóhoz vezetnek, hogy tudd, mit hogyan kell végezni
  • word dokumentum, amiben mindent összeírok, ami egy excelbe nem fér bele, egy-két extra kommenttel az edzésterv egyes gyakorlataihoz, ha szükséges

Az excel azért jó, mert könnyen szerkesztheted olyan formátumúra, ami kinyomtatva számodra könnyen követhető. Kicsiben, nagyban, extra kommentekkel. Ahogy jólesik.

otthoni-edzesterv-minta2

Vannak gyakorlatok, amikhez fotós instrukciókat kapsz, kiinduló helyzet, véghelyzet, mikor kell kilélegezni, mikor be, extrák, amikore fontos figyelni:

otthoni-edzesterv-minta

Van, aminél a videó egyszerűbb, mint a fotózás, ezekhez mindig felveszek egy rövid kisvideót, hogy lásd, mit is kell csinálni. Ez azért jó, mert mindig más állapotú kupit láthatsz a háttérben. Gyorsan kerestem is kettőt (1, 2), amiben nincs is kupi, csak hogy maradjon valami meglepetés nektek ;)

Hát így. Nagyjából így néz ki egy edzésterv nálam. Ezután már csak tornázni kell :)

Ha szeretnéd kipróbálni, milyen a Noémi féle gerinc-simogatás egy 25 perces gerinctréning, Pilates és stretching mixben, kattints ide, iratkozz fel hírlevelemre és már kezdődhet is a mozgás!
Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr