Pilates Mindenhol – Január 1.

A mai napra kétféleképpen készül a többség, van, aki retteg attól, hogy biztosan most lesz valami brutálisan kemény edzés, hogy ellensúlyozzuk az elmúlt másfél hetet, mások talán optimistábbak és csak abban bíznak, hogy óvatosan kezdjük. Az utóbbi csoportba tartozóknak van igaza. Nézzük a dolgokat reálisan… január elsején nem kell megváltani a világot. De rápihenni az ünnepekre és felkészülni a januári munkanapokra soha sem árt.

Pilatesen sokszor elhangzik, hogy a legjobb gyakorlatsor az óravégi nyújtás, amikor csendben meg lehet nyugodni picit. Sőt, van, aki eleve úgy készül, hogy a földön fekve pihen, amíg a többiek sürgölődnek (vagy én zsizsgek erre-arra). Ennek örömére a mai gyakorlat a savasana, amit inkább jógás nevén említek, mert magyarul ez hullapóz és nekem ez akkor is negatív hangzású, ha tökéletesen megmagyarázzák, miért is hívják így.

A mai feladat tehát az, hogy öt percre feküdj le a földre, lazítsd el az összes izmodat és kapcsold ki a gondolataidat. Úgy helyezkedj el, hogy a derekadnak is kényelmes legyen, nyakad is laza legyen, tenyerek felfelé nézve. Gondolatok kikapcsolva, légzésre koncentrálsz és hogy minden kilégzéssel picit jobban belesüppedsz a földbe.

Valahogy így, leszámítva a gondolatokat:

savasana_thought_bubbles_0

Fotó innen. És aki angolos, olvassa el bátran a savasana helyes kivitelezését a linken. Profik így végezzék, de én csak annyit kérek, hogy találjátok meg a legkényelmesebb pozíciót és 5 percet szusszanjatok.

Nyugi, holnap már tényleg mozgolódós Pilatesgyakorlat következik ;)

Ne feledjétek, ha a nyereményekért is szeretnétek indulni, taggeljetek be facebookon, Instagramon használjátok a #noemilates hashtaget – a pontos játékszabályokat ITT találod.
Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr