Medencefenék tréning

Ez egy olyan mozgásforma, amiről mindenki igyekszik a legkevesebbet beszélni, ugyanis egy tabu témának számító probléma megelőzésére, illetve kezelésére való. A medencefenék erősítésére azért van szükség, hogy megőrizzük a női egészségünket, komfortérzetünket. Sokan az időskorra asszociálnak, ha a medencefenék nem kielégítő állapotáról esik szó, ám a valóságban sokkal szélesebb kört érint ez a probléma. Stressz-inkontinencia például jelentkezhet erőlködés hatására (pl.: nagyobb súlyt emelünk), köhögéskor, tüsszentéskor, nevetéskor, sőt, akár mozgás közben is (pl.: futás, lépcsőzés, ülő helyzetből hirtelen felállás). A medencefenék gyengeségének első tünete általában az inkontinencia, de sajnos ezzel nem ér véget a kör, gyakran előfordulhat hólyag- vagy éppen méhsüllyedés.

Ennek több kiváltó oka is lehet, mint például a genetikailag gyenge kötőszövet, hosszabb ideig tartó intenzív terhelés (például nagyobb súlyok cipelése – teljesen mindegy, hogy a gyereket cipeljük mindig karunkban vagy az edzőteremben súlyzózunk), rosszul megválasztott szabadidős sport, mechanikai sérülések (szülés, műtétek), hormonális változások (fellazul a kötőszövet, az izomtónus gyengül) vagy éppen a túlsúly, helytelen testtartás.

Az egészségmegőrzésnek ez (is) az a területe, ahol érdemes inkább a megelőzésre hangsúlyt fektetni és még azelőtt megerősíteni az izmokat, mielőtt tüneteink lennének. A mindennapjainkból nem tudjuk teljesen eltüntetni a lehetséges kiváltó okokat (nem mondhatjuk a kisbabánknak, hogy hiába sír, nem vesszük fel, a nevetés jó dolog, kihagyni nem érdemes, és ugyan a betegség nem kellemes dolog, de időnként el-elkapunk egy-egy köhögős nyavalyát, ami erősen megterheli a medencefenék izomzatát), így érdemes már azelőtt felvenni a harcot az inkontinencia ellen, hogy egyáltalán a láthatáron lenne!

Éppen ezért én úgy gondolom, a medencefenék erősítő tréning sem egy olyan dolog, amit csak a 75 év felettieknek kell végezniük, hanem mindenkinek, aki szeretne jó sokáig egészséges lenni. A torna pozitív hatásai lehetnek:

– segít az inkontinencia megelőzésében

– segít felkészülni a várandóssággal járó extra terhelésre

– segít regenerálódni szülés után

– megerősíti a medencefenék izomzatát, így csökken a méhsüllyedés, hólyagsüllyedés kialakulásának esélye

– segít a megsüllyedt szervek helyükre „visszatornázásában”

– aranyeres betegségek csökkenhetnek

– nő a szorítás ereje a hüvelyben, a húgycsőben és a végbélben

– nőhet az orgazmuskészség

Ezek az izmok sajnos a könnyen felejtős fajtából valók, ezért a gyakorlatokat rendszeresen kell végezni, hogy megelőzzük a panaszok visszatérését. A gyakorlatok könnyen elsajátíthatók, akár könyvből, akár tanfolyamon, majd pedig otthon önállóan végezhetőek.

A medencefenék erősítő tréning gyakorlatai nem csupán gátizomerősítésből állnak, hanem a környező izmokat is megerősítik. A gyakorlatokat a Pilates, a gerinctréning és a jóga leghatékonyabb mozdulataiból állítottam össze, ha úgy vesszük, nincs benne semmi újdonság, mindössze rendszerbe szedtem a leütősebb gyakorlatokat..

A tréningen végigvesszük a gyakorlatokat, beszélünk pár szót a helyes testtartás fontosságáról, ergonómiáról, mire kell figyelni a hétköznapokban, illetve végigvesszük, mik az ajánlott és egyes esetekben kerülendő sportok.

A tréning jelenleg csak egyéni formában elérhető, 6000 Ft-os áron. Helyszín a 11. kerületben (Móricz Zsigmond körtértől pár percre) vagy Skype-os formában.

De igény esetén, ha összeszerveződik egy csoport, akkor a 11. kerületben (Móricz Zsigmond körtértől pár percre) 3 főtől, Budapesten bárhol, általatok biztosított helyszínen 4 fő felett csoportos tréninget is tartok 4.000 Ft/fős áron. A tréning időtartama csoportos formában kb. 2 óra.

A tanfolyamra előzetes bejelentkezés szükséges: noemi (kukac) matenoemi.hu

A témában írtam egy e-bookot, amiben némi elmélet után megtalálható 4 edzésterv is, ami ideális a medencefenék gyengülésének megelőzésére. Kattints a részletekért!

Ha pedig szeretnél szülés  utáni edzéssel, életmóddal kapcsolatos infókat olvasni, kattints ide és töltsd le a “Negyedik trimeszter – 12 tipp a hatékony felépüléshez” című ingyenes ebook-omat.

 

Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr