Edzés? Nem edzés? Aviva? Jóga? Inkább Pilates vagy futás?! Segítsen már valaki dönteni!

Edzés? Nem edzés? Aviva? Jóga? Inkább Pilates vagy futás?! Segítsen már valaki dönteni!

Mostanában sokszor van olyan, hogy tök nagy bizonytalanságot látok az emberekben, hogy merre induljanak. Egyik helyen azt olvasták, hogyha babát szeretnének, akkor sportolni kell meg diétázni. A másik helyen pedig azt sugallják, hogy pihenni kell és abbahagyni mindent, hiszen “úristen, hát hogy várod, hogy teherbe ess, ha minden nap futni jársz?!”

Aztán jön az, hogy van valamilyen betegség, mondjuk endometriózis, ciszták vagy miómák, esetleg jó kis PCOS vagy mellékvesekimerülés. Akkor most mi legyen a következő lépés? Az Aviva torna erre jó lesz? Vagy inkább valami más kéne? Jajj, és melyik fog beleférni az életembe, a mindennapokba?

Jön az, aki járt egyszer egy überbéna Pilatesen* és jól megtanácsol, hogy soha ne menj Pilatesre, ha nem akarsz gerincsérvet. Aztán jön, aki szerint a Pilates a világbékét is elhozza (sajnos nem, és nem is tökéletes minden egészségügyi probléma esetén, bár többnyire baromi hasznos, amikor viszont nem, akkor nagyon nem).

Aztán megtalálod azokat a cikkeket, hogy fussál, attól fogsz fogyni, nade vajon szülés után vagy csak úgy bármi miatt kialakult inkontinencia esetén tényleg az a legjobb megoldás?

Bárcsak lenne egy táblázat, hogy x bajod van, akkor menj y tornára, de sajnos annyi csillagozás és apróbetűs rész lenne, hogy nem lehetne igazán átlátható táblázatot készíteni. Mert igen, ha PCOS-ed van, szuper lehet az Aviva torna, de ha közben három különböző helyen van gerincsérved, akkor nem biztos, hogy ezzel kell kezdeni. Nem azt mondom, hogy soha, de nem biztos, hogy egy csoportos Aviva tréning a legjobb megoldás, hanem előtte érdemes egy kicsit a többi résszel foglalkozni és utána belevágni. De mi legyen az a felkészítés, mikor mehet a móka teljes gőzzel?

És mindenki ajánlgatja, hogy jógázzál, mert az majd jó lesz a nőgyógyászati nyavalyádra és a gerincedre is, de keresztény neveltetésed minden ilyesmi ellen tiltakozik. De akkor mivel lehet kiváltani, milyen más sport van, amivel ugyanezeket lehet elérni?

Szóval nagyon-nagyon sok ismeretlen tényező van, sajnos nincs erre egy egyszerű táblázat.

Viszont erre van a “női egészség tanácsadás”, ahol megbeszéljük, hogy milyen nyűgöd van és milyen céljaid ehhez és hogy oda, a te egyéni helyzetedben hogyan lehet eljutni. Nem arról szól a hatvan perc, hogy akkor most tornázunk, hanem megbeszéljük, hogy a te egészségügyi helyzetedben merre kell indulni.

Aviva tornánál hallom a legtöbbször a bizonytalankodást, hogy jajj, megéri-e a tanfolyam, sok idő, sok pénz, jajjmilesz. És jönnek a sztorik azoktól, akiknek bevált (de tök más problémára, vajon neked is pont ilyen jó lesz?), azoktól, akik szerint túl fárasztó (hát nyilván az, nem a földön fekszünk és a plafont nézzük ütemesen), mások pedig csak nem merik bevallani, hogy elmentek a tanfolyamra, de aztán egyszer sem tornáztam, csak azt mondják, hogy “meh, nekem nem vált be / nem jött be”.

Ha ilyen bizonytalanságaid vannak, akkor gyere bátran konzultálni, mert ezeket mind tisztázni tudjuk.

Aviva legyen, női jóga, vagy csak rendszeres edzés, de az bármiből?

Gerinctréning, Pilates vagy jóga az ideális?

Ha gerincproblémád van, melyik módszerrel a legjobb eltüntetni a nőgyógyászati nyavalyákat? Melyik a legbiztonságosabb?

Mikor lehet otthon edzeni, kinek való a csoportos edzés és úgy egyáltalán, mi az, ami “házibarkácsban” helyrehozható és mikor kell gyógytornászhoz fordulni?

Inkontinencia esetén mi a leginkább neked való, saját kútfő alapján medencefenék tréning, tanfolyamra menni intimtornát megtanulni vagy Aviva tornára jönni? Csoportos vagy egyéni passzol a te problémádhoz leginkább?

Hatszázfélét hallasz, hogy mire kéne figyelni az étkezésben, de azt sem tudod, melyikre hallgass?

Mi a gond, ha állandóan kimerült vagy, túl sok az edzés vagy túl kevés? Mire kell figyelni és hogy lehet ezeket az arányokat jól eltalálni? 

A te testalkatodat, egészségügyi állapotodat, napirendedet figyelembe véve melyik (és mennyi) az ideális edzés számodra?

Van egy csomó-csomó kérdés, amit jó megbeszélni, hogy amikor belevágsz az új életmódba vagy csak benned van, hogy valamit változtatnál, mert valami nyűglődés van az edzéseddel kapcsolatban, akkor jó tisztázni, hogy melyik a helyes irány. Csak azért, hogy elkerüld, hogy kitalálsz valamit, ami épp menő vagy a barátnődnek bevált, aztán hetek, hónapok után feladod, mert nem értél el vele semmit, elcsüggedsz, hogy felesleges próbálkozni és hagyod az egészet a csudába.

Egy jól kiválasztott, átgondolt edzésprogrammal nagyon jó eredményeket lehet elérni, de ehhez tényleg az kell, hogy megtudd, neked mire van szükséged.

Ebben segít egy konzultáció, keress bátran ;)

KERESS MEG BÁTRAN, HA:

  • görcsös menstruációtól szenvedsz vagy rendszertelen a ciklusod
  • PMS tünetei gyötörnek
  • nőgyógyászati problémáid vannak (PCOS, IR, endometriózis, mióma, ciszták, hőhullámok, stb.)
  • babavárásra készülsz
  • fogyni szeretnél
  • szeretnél belekezdeni az edzésbe, de nem tudod, merre indulj
  • már edzel, de nem olyan eredménnyel, ahogy szeretnéd
  • tele vagy kérdésekkel, de azt sem tudod, hogy kitől kérdezz (ezzel most orvoshoz kell menni, dietetikushoz, edzőhöz, természetgyógyászhoz vagy pszichológushoz?)

MIRE SZÁMÍTHATSZ?

  • sok-sok kérdésre tőlem
  • sok-sok monológra tőled
  • megbeszéljük, hogy milyen változtatásokra van szükséged az étkezésben
  • mi lenne a legideálisabb mozgásforma a te élethelyzetedben
  • iránymutatást arra, hogy milyen szakembereket érdemes felkeresni a gyógyulás érdekében (mert nem, nem mindenre megoldás az “ezt is megbeszéltük” megközelítés, de segítek megfejteni, milyen szakembereket kellene felkeresned, akár a nyugati orvosláson belül, akár azt kivesézve, milyen alternatív eszközök állnak a rendelkezésünkre)

MIÉRT PONT ÉN?

Mert 2013 óta az Aviva módszer oktatója vagyok, így rengeteg olyan hölggyel találkoztam, akik különböző nőgyógyászati problémákkal küzdöttek, babavárásra készültek, úgyhogy évek óta tájékozódom a lehetőségekről, amik segíthetnek a női egészség elérésében. Mivel érdekelnek a különböző módszerek, ezért igyekeztem minél többet megtanulni az egészséges táplálkozásról, ami támogathat céljaink elérésében. Életmód-tanácsadó és holisztikus táplálkozási tanácsadó képesítésem megszerzése során rendkívül sokat tanultam arról, mikkel érdemes próbálkozni, meddig elég a diéta és a mozgás, mikor kell egyéb segítség, illetve hogyan tudja tökéletesen kiegészíteni egymást a nyugati orvoslás és a célirányos diéta és edzés.

 

Kezdésnek egy ingyenes 20 perces Pilates-gerinctréning mix otthonra?

 

*elmondom, hogy életem első Pilates órája annyira fergetegesen szar rossz volt, hogy megfogadtam, soha többet nem megyek és fel voltam háborodva azon, hogy mit hazudoznak az emberek olyasmit, hogy ez jó. Aztán kényszerből elmentem egy másik oktatóhoz és megvilágosodtam, hogy nem a Pilates a nyomi, hanem az oktató volt. Szóval onnan, hogy “soha többet Pilates!” eljutottam odáig, hogy Pilatest oktatok.