5 kifogás, hogy miért nem kell edzeni

5 kifogás, hogy miért nem kell edzeni

Az elmúlt hetem kicsit zúzós volt, még az edzéseimet is ellógtam. Egyetlen edzésem volt a héten, az is csak azért, mert a barátnőm előtt ciki lett volna, ha nem próbálom ki azt az edzést, amit ajánlott. És ennyi. Pedig két nap ha nagyon akartam volna, belefért volna a torna, de inkább kihagytam. Hisztiből, fáradtságból, csak úgy. Igen, az edző is csinál ilyet. De eszembe is jutott, hogy milyen szuper kifogások vannak arra, hogy miért is ne eddzünk. Itt van néhány gyakran hallott kifogás. Magadra ismersz esetleg valamelyikben? Neked mi a legtipikusabb kifogásod?

Nincs időm edzeni!

Hát jó, előfordul egy-egy olyan hét, amikor tényleg nem fér bele, de olyan tuti nincs, hogy minden hét ilyen kusza. Ha mégis, akkor rövidet és gyorsat kell edzeni. Ha 10 perc, akkor tíz perc, az is több, mintha semmit nem mozognál. Hátha következő héten 15 is belefér és így tovább. Nálam a röviden edzős napok, amikor 20-30 perc fér bele. Heti kétszer van általában hosszú edzésem, a többi csak ilyen kis rövidke. A rövid is tud hatékony lenni.

Nincs pénzem edzőteremre

Ha nincs, hát nincs, akkor is lehet edzeni, youtube-on is van egy csomó ingyenes videó, vannak olcsó edzős-letölthető videók, edzéstervek innen-onnan, lehet a környéken nagyokat sétálni, gyalogolni, túrázni, a kutyával együtt futni, szóval lehet egy csomó mindent ingyen vagy szinte ingyen mozogni. Próbáld ki mindegyiket, hátha megtetszik valamelyik!

Nem vagyok elég edzett a csoportos órákhoz

Nem baj, el kell kezdeni valahol, biztosan van olyan óra a közeli teremben is, ahova kezdők is mehetnek. Ha ilyet nem tüntetnek fel, akkor érdemes gerinctréning órákkal kezdeni, ami tulajdonképpen jó kis alakformáló edzés gerincre jótékony hatással. A gerinctrénig és a Pilates az egyik legjobb alap bármilyen edzéshez. Otthoni edzéssel is lehet erősíteni, kezdő videókkal, középhaladókkal és amikor már magabiztos vagy, jöhetnek a nehezebb óratípusok is.

Anyuka vagyok és nincs időm semmire

Jó, itt az idő tényezővel nem nagyon tudok vitatkozni, a gyerekes életnél hektikusabb kevés dolog lehet. De a motivációd cserébe erős lehet. Sokkal jobban fogod bírni a gyerekekkel járó strapát, ha edzel. Ha kell, suttyomban, amíg alszanak a gyerekek. Vagy ha bevállalós vagy, a gyerekkkel együtt. Muszáj odafigyelni magadra, hogy a gyerekneveléssel járó hatalmas feladatokat el tudd látni. Rendbe kell szedni a gerincedet, hogy sokáig fel tudd emelni a gyerekeket. A hasizmodat és gátizmodat szülés után mindenképp regenerálni kell, hogy egészséges lehess. Szoríts napi pár percet a tornára, hogy erős, egészséges anyuka lehess!

Túl stresszes vagyok, kell az edzés, mint púp a hátamra!

Amikor ki van az ember borulva, a legkönyebb dolog ellógni az edzést. Mégis, ha átbillenünk a holtponton, sokat segíthet a mozgás a stresszmentesítésben. Kezdve egy 20-30 perces sétával a szabadba vagy egy könnyed gerincjóga vagy női jóga, lassú mozgásokra, légzésre fókuszáló Pilates vagy gerinctréning. Egészen biztosan van olyan mozgás, ami stresszmentesít. És persze van, akinek nem ez kell, hanem keménykedni és elmenni valami zúzós edzésre és kiugrálni magunkból a szusszt is. Próbáld ki mindkét edzést ilyenkor, teszteld le, neked melyik válik be stresszlevezetésként!

 

Ha esetleg úgy érzed, hogy  épp nem állja meg a helyét egyik kifogás sem nálad, akkor iratkozz fel hírlevelemre és próbáld ki a 25 perces ingyenes Pilates-gerinctréning mixemet, hogy legyen valami mozgás, ráadásul olyan mozgás, ami jót tesz az ülőmunkától vagy gyerekemelgetéstől megfáradt gerincednek!