Hogyan ne lógd el az otthoni edzést

Hogyan ne lógd el az otthoni edzést

Sokszor felmerül a kérdés, hogy oké-oké, jó otthon edzeni, de hogy lehet nem elsumákolni, amikor tulajdonképpen semmilyen kötelezettség nincs, nem fizetted ki a személyi edző óradíját, nem vettél bérletet, nem ígérted meg a barátnődnek, hogy együtt mentek futni. Tök egyedül vagy, csak te és a lehetőség, hogy elsunnyogd az edzést. Azért van egy csomó minden, ami segíthet abban, hogy kitarts a rendszeri otthoni edzés mellett.

 

Fókuszálj a sok-sok előnyre

Gondolj arra, hogy milyen jó, ha kitartasz emellett a lehetőség mellett, megspórolsz egy csomó időt és pénzt, nem kell az időjárással megküzdened, nem kell másokhoz alkalmazkodnod, vagy bármi, ami neked eszedbe jut.

Írd be a naptárba az edzésed időpontját

Ha nem vagy időhöz kötve, tényleg könnyű elcsúszni, hogy “csak még öt perc” és aztán elmegy az egész reggel a halogatással, este is, ó, de akkor most már nem fog akkor beleférni a vacsora. Én mindig beírom elütő színnel a naptárba, hogy mikor van edzés. Google naptárat használok, úgyhogy az edzés előtt 10 perccel kapok emlékeztetőt is, hogy helló, itt az ideje az edzésnek. Ez előnyös, mert gyorsan átcuccolhatok a másik szobába, illetve nem vállalok el semmilyen extra programot akkorra szétszórtságból és nem felejtem el, hogy “ja, ekkor lett volna időm edzeni”.

Találd ki előre, mit fogsz edzeni

Amikor elérkezett az edzés ideje, ne azzal töltsd a perceket, hogy kitaláld, mi is lesz az edzés. Keresd meg előre a videót, nyomtasd ki előre az edzéstervet vagy firkáld fel az edzős füzetedbe, hogy mit is szeretnél edzeni, hogy ne legyen időhúzás, amikor már elérkezett az edzés ideje.

Készítsd össze a felszerelést

Megintcsak azért, hogy ne az edzésidőből menjen az, hogy még neki kell állni keresgélni, hogy hol is van a matrac, a súlyzó. Legyen minden kéznél. Nálam, amikor jön az e-mail, hogy 10 perc múlva edzés, akkor szépen komótosan felkelek, egy e-mailt max befejezek, átöltözöm, elmegyek a mosdóba, leterítem a matracot, arrébb húzom a fotelt, hogy hozzáférjek a súlyzókhoz és már kezdődhet is az edzés. Legyen minden kéznél, az a tuti!

 

 

Legyenek megfogalmazott céljaid

Találd ki, hogy miért edzel és aszerint állítsd össze az edzéseidet, hogy lásd, merre tartasz. Így könnyebb fenntartani a motivációt. Ha kezdő vagy, válassz gerinctréning vagy valamilyen kezdő videót. Ha derékfájós, akkor határozd el, hogy mielőtt visszatérsz a szokásos edzésekhez, 2-3 hétig csak gerinctréning, Pilates és jógavideókat követsz. Ha fogyni szeretnél, mérd meg magad centiben az első edzés előtt és négy hetente újra. Ha tudod, hova szeretnél eljutni, erősebb lesz a motivációd, hogy nekiállj edzeni.

Eddz olyat, amit élvezel

Sokaknál azért marad el az otthoni edzés, mert nem azt csinálják, amit igazán élveznek, hanem amit mások ajánlgattak vagy olvasták, hogy hú, de hatékony. Például táncos koreográfiás videókra is lehet tornázni és szuperül formálódni, én viszont tíz percet nem bírnék ki velük és csak magzatpózban sírnék a sarokban, hogy “én utálok edzeni”. Mások ugyanígy vannak a Pilatesszel. Ki kell próbálni, mi a jó. Barátnőm táncolni jár és mellette otthon erősítős videókat tol, öcsém súlyzózik, én pedig saját edzéstervet követek és Pilatest mixelek. És ez így jó.

Csatlakozz egy támogató csoporthoz

Mázli, hogy az internet világában élünk, könnyedén lehet online barátokra lelni és egymást motiválni az edzésben. Leírni a sikereket, leírni a nyűgöket, hogy ma sem ment az edzés, de aztán más megosztja az ő sztoriját és motivációt lelsz. Nekem szuper barátaim lettek ilyen csoportból, amikor még nem fb-n éltük az életünket, hanem fórumokon. Azokarégiszépidők. Jöhettek az én csoportomba is nyugodtan, itt is próbálunk ezdésről csacsogni és bármilyen kérdés van, szívesen válaszolok.

Lásd meg a sikereidet, hogy fenntartsd a motivációdat

Ne csak az motiváljon, hogy fogytál x kilót vagy y centit, hanem ezen kívül egy csomó mindenért legyél büszke magadra. Eddig nem tudtál reggel időben felkelni, most viszont kitartóan felkelsz a reggeli tornád miatt. Számold össze, hány percet tornázol egy héten, nézd meg, ez az ébren töltött időd hány százaléka, tök menő számokat lehet így produkálni. Eddig fájt a derekad a nap végére, most minden extra nélkül végig ülsz egy napot. Eddig hisztis voltál a munkában, most viszont sokkal nyugodtan vagy az edzéskor felszabaduló hormonok miatt. Nagyon sok előnye van az edzésnek, mindegy, hogy házon kívül, vagy a lakásban történik. Fókuszálj ezekre!

 

Ha most kezdesz bele az otthoni edzésbe, akkor szerintem érdemes:

  • először rövid tornával próbálkozni (mint például az ingyenes 25 perces átmozgató videóm)
  • kipróbálni azt is, hogy milyen videókra tornázni és milyen nyomtatható edzésterveket követni (és levonni a tanulságot, hogy melyik passzol hozzád jobban – nálam vegyes a dolog, szeretem a nyomtatott/kézzel írt terveket, de amikor nagyon fáradt vagyok, képtelen vagyok a számolásra koncentrálni, ilyenkor jól jön a videó)
  • minél több edzésmódszert kipróbálni, hogy melyikkel férsz el kényelmesen a lakásban, melyikhez való eszközöket van kedved és pénzed beszerezni (és gondold végig, hogy miket szeretnél folyamatosan a lakásban bámulni és miket tudsz kanapé mögött elrejteni

Remélem, vannak ezek közt olyan tippek, amik a te életedben is alkalmazhatóak és könnyebbé válik a motivációt fenntartanod az otthoni edzéshez. És osszátok meg bátran a ti tippjeiteket is, hogy teljesebb legyen a lista!