Neked sem kell edzened!

Neked sem kell edzened!

Múlt héten megosztottam a privát facebook falamon az egyik posztomat, mert viccesnek találtam a fotót, amit illusztrációnak választottam és utána egy érdekes társalgás alakult ki.

És rájöttem, hogy igen, tényleg ez a gond. Hogy nincs szükségünk arra, hogy eddzünk. Egyáltalán nincs szükségünk arra, hogy bármit is csináljunk az izmainkkal. Ha nem csinálunk semmit, akkor is tudunk enni, létezni, vegetálni. Nem halunk meg, ha nem mozgunk. Nem halunk éhen, mint a vadászni képtelen oroszlán mondjuk.

Nem elég erős a “nyomás”, nincs meg a kellő késztetés a mozgásra, egészséges életmódra, minden csak akkor jön, amikor már valami elromlott.

Ahhoz, hogy az emberben felmerüljön a mozgásra az igény, kicsit a jövőbe kell látnia (vagy a múltat korrigálni):

  • ha fogyni akarunk, valahogy erősebb a motiváció a mozgásra, mintha csak a súlyt akarnánk tartani (tőlem számtalanszor megkérdezik, hogy minek edzem, minek figyelek a kajálásra, “neked nem kell”. De, kell, ha továbbra is úgy szeretnék kinézni, ahogy most)
  • ha fáj a derekunk, hirtelen felmerül az ötlet, hogy tornázni kéne, de kevesen szoktak azon elmélkedni, hogy na, milyen jó is, ha most tornázunk, mert tíz év múlva nem fog annyira fájni az élet

Előrelátás, előregondolkodás szükséges ahhoz, hogy rávegyünk magunkat a mozgásra. És van egy csomó hátráltató tényező. Lehet, hogy eszünkbe jut, hogy “kellene” mozogni, de rohanni kell egyik helyre, onnan a másikra, mindig minden SÜRGŐS a mai világban, állandóan készenlétben vagyunk, úgyhogy hajlamosak vagyunk megfeledkezni a FONTOS dolgokról és a sürgősre odafigyelni.

Pedig annyira jó tud lenni, ha a megelőzésre is odafigyelünk.

Nem, tényleg nem KELL edzeni, lehet, hogy most tényleg csak azt érezni belőle, hogy “fú, de jó seggem lett”, de ennél az egészséges életmód sokkal több:

  • megelőzi az ülő életmód miatt bekövetkező ízületi fájdalmakat és sokféle keringési vagy hormonális eredetű betegséget is
  • vérbőséget okoz olyan helyeken, ahol már-már alig működünk (és például ezek miatt van annyi nőgyógyászati probléma is, mert az alhasban az ülés közben annyira nyomódik minden, hogy takaréklángon működik csak a rendszer)
  • ha most költünk egészségesebb ételekre, vitaminokra és mozgásra, később nem kell a gyógyszerekre annyit költeni (és oké, lehet, hogyha a forintokat nézzük, talán ugyanoda lyukadunk ki, de az életminőség nem ugyanaz, amikor egy gyógyszer enyhít valamilyen tünetet, mint amikor valamitől jobbá válik a közérzet)

Nem is megyek bele az összes előny listázásába, de egy csomó betegség megelőzésére kiváló az edzés, az egészséges táplálkozás.

Nem, egyáltalán nem szükséges, hogy mozogjunk és ezekre figyeljünk. Jó eséllyel fel tudunk kelni az ágyból ezek nélkül is (még), jó eséllyel dolgozni is tudunk (még – mert azért egy idő után, amikor a test hanyatlik, az elme is kevésbé lesz friss), végül is edzés nélkül is eljutunk A-ból B-be.

De vajon nem jobb, ha nem korlátoz minket a testünk?

Nem jobb az, hogyha egy szabadnapon nem azt kell nézni, hogy melyik épületig sétálhatunk el, mert utána már talán nem bírnánk ki a hazautat?

Nem jobb az, ha nem a fájdalomcsillapítót kell szedni, hanem csak szimplán kellemes a létezés?

Nem jobb az, hogy nem viszket semmi, nem kiütéses semmi, hanem csak úgy jól vagyunk a bőrünkben?

Semmi sem szükséges, semmi sem muszáj.

De azért csak jobb egészségesnek lenni most és arra törekedni, hogy ez megmaradjon még jó sokáig, nem?

 

Kis mozgás itt, kis étkezésre odafigyelés ott, alvás nem ellógása, test és lélek együttes ápolása és máris könnyebb az élet. Tíz év múlva is.

 

Tudjátok, “egy kicsi mozgáááááááás, mindenkinek keeeell” :)

 

Egy kicsit velem is lehet mozogni. Mondjuk 20-25 perc velem nyugiban, kaktuszos otthoni, játszós pólóban tornázva?