Mit válasszak? Pilates? Gerinctréning? Melyik Noemilates videó kell nekem?

Mit válasszak? Pilates? Gerinctréning? Melyik Noemilates videó kell nekem?

Ma reggel az első üzenet, amit kaptam, az volt, hogy “fú, melyik videódat ajánlod, hogyha szeretném megdolgoztatni magam, fájós a derekam is és gyerek kompatibilis?”

Úgyhogy arra jutottam, összeszedem kicsit vázlatosan, hogy melyik videócsomag mit tud és kinek lehet jó.

Amit el lehet mondani, hogy derékfájással bármelyiket lehet csinálni, egyikben sincs olyan gyakorlat, ami káros lenne (max még túl nehéz), úgyhogy nem kell közben azon filózni, hogy mit kell kihagyni. Ha konstans derékfájás van, akkor mindenképpen valamelyik gerinctréning videót ajánlom (#gyógyíraderéknak; gerinctréning öt felvonásban), ezek célirányosan azért lettek kitalálva, hogy a derekadnak jobb legyen. A többinél inkább véletlen mellékhatás (najó, a 60 perces gerincfókuszos Noemilatesnél sem véletlen).

Fú, az, hogy mi gyerekkompatibilis, jó kérdés. Egyikben sincsenek hirtelen mozdulatok, nagy rúgások, úgyhogy biztos nem fogod véletlenül fejbe rúgni a gyereket, ha körülötted mászkál. Sok vállhidas gyakorlat van, ezeket a gyerekek mindig nagyon szeretik, anyára-felmászni-jó-dolog jeligére, de azért tornázóként nem biztos, hogy ez a legnagyobb élmény. Egyik videó sem baba-mama torna, úgyhogy nincs belekalkulálva, hogy súly helyett mondjuk a gyerekkel dolgozz. Szóval a gyerekkompatibilitásnál inkább csak azt mondanám, hogy nem fogod véletlenül fejbetalálni egy elszabaduló eszközzel sem és lerúgni sem fogod a gyereket :)

 

Megdolgoztatni magadat? Nos, ez jó kérdés. A #gyógyíraderéknak viszonylag könnyed átmozgatás, pici farizomerősítéssel, ezt alakformálásra, erősítésre nem feltétlenül ajánlom, de totálisan kezdőknek ez lenne a legjobb alap. A többi videóban valamennyi erősítés mindig van, a #maisedzünk és a 60 perces Noemilates pedig jó kis edzés szokott már lenni.

Nade akkor nézzük a videókat egyenként!

 

#gyógyíraderéknak

  • KEZDŐ videó, ez a leglájtosabb, ideális azoknak, akik száz éve nem tornáztak
  • hátizomerősítés, deréklazítás, mély has- és hátizmok erősítése
  • teljesen szétnyílt hasizom kompatibilis
  • mini farizomerősítés is van benne, mert anélkül a derékfájás sem múlik el
  • 40 és 50 perces átmozgatós videó (1 kizárólag matracos, 2 vegyesen álló és matracos gyakorlatsor)

 

Gerinctréning 5 felvonásban

  • KEZDŐ, KÖZÉPHALADÓ, ideális azoknak, akik egy ideje nem tornáztak, de a kihagyás előtt aktívak voltak
  • különböző nehézségű videókat tartamaz
  • cél a gerinc átmozgatása, de mellékesen tartalmaz jópár comb- és farizomerősítő gyakorlatot is
  • vannak benne plankek, így a nagyobb szétnyílt hasizommal rendelkezőknek módosítaniuk kell pár gyakorlatot
  • 4 db 30 perces és egy 50 perces videó

20 perces Pilates

  • KEZDŐ, KÖZÉPHALADÓ edzések
  • mindegyik 20 percnek más a témája, átmozgat teljesen, erősödni, formálódni lehet
  • bemelegítéssel, nyújtással együtt 30 perc lesz
  • a videók összekombinálhatóak és egy hosszabb edzést is össze lehet belőlük állítani
  • van benne néhány gyakorlat, amit szétnyílt hasizommal módosítani kell

60 perces Pilates

  • KÖZÉPHALADÓ edzések
  • mindegyik videóban teljes átmozgatás (combizmok, farizmok, hátizom, hasizom, stb.)
  • mindegyik videó kap egy fókuszt, így például a farizomfókuszosban több farizomerősítés van, plusz a has- és hátizmok erősítése is úgy történik, hogy kökzben a farizom is feladatot kap
  • 4 db 60 perces teljes testes erősítő videó
  • van benne néhány gyakorlat, amit szétnyílt hasizommal módosítani kell

#maisedzünk

  • KÖZÉPHALADÓ edzések
  • ez az az edzéstípus, ami régen nálam kondi light néven futott a csoportos óráimon
  • alakformáló videók alsótest fókusszal
  • egyensúlyozó gyakorlatokat és hátizomerősítést is tartalmaz, így a gerincnek is hasznos
  • páran írták, hogy izomlázasak lettek utána (khm, én is, mire felvettem a két videót egymás után)
  • 40 és 25 perc körüli videókat tartalmaz a csomag

 

Itt bele tudsz nézni mindegyik videómba:

 

Teljesen kezdőnek leginkább a két gerinctréninget ajánlanám, de mindegyikbe bele lehet edződni, max az elején kevesebb ismétlésszámmal kell kezdeni. Jó, a 60 percesbe belekezdeni nulláról azért merész lenne, abban sok a plank is. Vagy hát nem olyan sok magamhoz képest, de több, mint a másik videókban. Haladóknak a 60 perces Noemilates a legjobb, illetve a nyomtatható edzésterveim közül a #900percedzés és a NEMbikini projekt.

Ha kíváncsi vagy arra, hogy milyen a hangom, milyen velem egy könnyed átmozgatás, iratkozz fel hírlevelemre, hogy tied legyen a 25 perces gerinctréning-Pilates mix, ami ideális az ülőmunkától vagy gyerekemelgetéstől megfáradt derék fájdalmainak enyhítésére (plusz 1-2 egyéb bónusz is a tied lehet)!