SzerintemPilates

SzerintemPilates

A Pilatesről egy valamit biztosan nem fogok elmondani: nem fogom bemásolni ide azt az unalomig használt idézetet, hogy hányszor is kell elmenni órára ahhoz, hogy ezt és ezt érezzük.

A Pilates több annál, minthogy számolgassuk a látogatott órákat és ellenőrizzük, hogy vajon tartunk-e már ott érzésekkel, ahhoz képest, ami a nagy könyvben meg van írva. A Pilates egyszerűen csak arra jó – semmi többre ;-) -, hogy rendbe szedje a testünket és egy kicsit a lelkünket is.

Az órákon lassú, kontrollált mozdulatokkal, a légzésre odafigyelve átmozgatjuk a gerincet, jól megdolgoztatjuk a has és hát izmait, illetve megtanuljuk az erőközpontot használni. Ez egy olyan edzésforma, amin belül ugyan a törzs mély, tartó izmaira fektetjük a hangsúlyt, de a test minden izmát megmozgatja. A Pilatesszel megerősítjük az izmokat, rugalmassá tesszük a gerincet, fejleszthetjük a testtudatot, ami más élethelyzetekben is nagyon jól jön, javítjuk a testtartást és hatékonyan megelőzzük – vagy szükség esetén már megszüntetjük – a derék- és hátfájást.

pilates

Kiknek való a Pilates?

Mindenkinek, akinek van gerince ;-)

  • ülő munkát végzőknek, hogy enyhítsük a civilizált életmód gerincre gyakorolt negatív hatásait
  • kezdőknek, hiszen lassú mozdulatokkal dolgozunk, ezért könnyű azokat elsajátítani
  • koreográfiafóbiásoknak
  • férfiaknak, hogy a szép, látványos hátizmok mellett a mélyen fekvő, a gerinc tartásáért felelős izmokat is megeddzék
  • nőknek, hogy a gerincet felkészítsék a várandósággal járó extra terhelésre vagy éppen utólag segítsenek a regenerálódásban
  • időseknek, magas vérnyomással küszködőknek, akiknek kerülniük kell a pulzus emelkedésével járó edzésformákat
  • bármilyen sportot űző embereknek, hiszen a Pilates tökéletes kiegészítő minden edzéshez

Ha kedvet kaptál egy kis Pilateshez, szeretettel várlak csoportos óráimon vagy magánórában!