A legeslegfontosabb tanácsom - Máté Noémi

A legeslegfontosabb tanácsom

A legeslegfontosabb tanácsom

Az instás kihívás egyik kérdése volt az, hogy mi is a legfontosabb tanácsom úgy általánosságban véve. Kérdezhetném, hogy ki volt az a hülye, aki ezt kitalálta, dehát én voltam, úgyhogy eltekintek a kérdéstől.

A választól viszont nem.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
De nem is tudom, melyiket válasszam a sok fontos infó közül.

Az lenne a legfontosabb tanács talán, hogy mindenki gondolkodjon el azon, hogy vajon tényleg normális-e az, amit tapasztal vagy csak legyint rá érdektelenül a doki, hogy “jóvanazúgy”, merthogy szülés után okés, hogy inkontinencia van, okés, hogy nem lapos a has, okés, hogy itt-fáj-ott-fáj.

Igen, ezek GYAKORI dolgok, de attól még nem normálisak.

És hogy attól, hogy ez sokaknál van, nem kell beletörődni, hogy így maradjon.

Ha nem tudsz lefogyni, de a többség sem, akkor nem az a válasz, hogy nem kell vele foglalkozni, hanem hogy segítséget kell kérni. Lehet, hogy csak annyit, hogy valaki vigyázzon a gyerekre, amíg te végre tudsz rendesen enni és aludni, de lehet, hogy szakértő segítség kell neked. Ki kellhet ebben az esetben?

  • endokrinológus (aki megnézi, hogy a hormonjaid rendben vannak-e)
  • táplálkozási szakértő (aki segít az egészségügyi állapotodnak megfelelő, tápanyagdús étrendet összeállítani)
  • edző (aki kitalálja, hogy a te testalkatodhoz, egészségügyi állapotodhoz milyen edzés passzol leginkább)

Ha fáj valahol, nem az a válasz, hogy akkor most inkább meg sem mozdulsz, illetve elkerülöd azt, ami a fájdalmat okozza (oké, ez hasznos, de önmagában nem elég), hanem meg kell keresni az okát és segítséget kérni. Ki kellhet ebben az esetben?

  • gyógymasszőr (ha az a gyanú, hogy csak túl vagy terhelve és be vagy feszülve, segíthet kilazítani a befeszült izmokat)
  • manuálterapeuta (ha sehogy sem javul az állapot, legjobb napjaidon is fáj picit, ő majd diagnosztizálja, hogy mi a gond és segít neked a megfelelő gyakorlatok megtalálásában ÉS a találkozón kezelést is végez, hogy könnyebb és erdményesebb legyen a móka)
  • edző (ha már van korábbról diagnózisod és tudod is, hogy mit kellene mozogni, hogy elmúljon a fájdalom, de valahogy nem tudod rávenni magad sehogysem, ő segít majd motiválni)
  • doki (igen, néha a dokiig is el kell menni, de a fenti szakemberek megmondják majd, hogy tényleg szükséges-e)

Ha megbolondulsz, annyira hisztis vagy, nem biztos, hogy a világ a hülye (de te sem), hanem a hormonok nem jók vagy a stresszt nem kezeled jól, kérj segítséget! Ki segíthet neked?

  • pszichológus (ha sehogy sem tudsz megnyugodni, mindig feszült vagy – segíthet neked megtalálni, hogy mi a probléma forrása plusz segít kitalálni, mi lenne az ideális relaxáció számodra)
  • coach (ha azt érzed, hogy egyhelyben toporogsz és nem tudod, merre indulj és ez okoz feszültséget neked)
  • endokrinológus (hogy kiderítsd, a hormonok miatt vagy-e érzékenyebb, feszültebb)⠀⠀⠀⠀⠀

Ha valami nem olyan, mint régen, keress embert, aki segíthet abban, hogy jobb legyen.

Én egy csomószor úgy vagyok “tanácsadó”, hogy nem váltom meg a világot, sajnos az én kezemben sincs ott a Szent Grál és nem tudok mindent, de általában el tudom mondani, hogy milyen problémával (vagy problémák kombinációjával) melyik szakemberhez kell fordulni, hogy leginkább idő- és pénztárcabarát legyen a megoldás. ⠀

Merjetek segítséget kérni!